Kako biti odličen gostitelj: 11 namigov

Gostitelji znamo povedati, da na svetu obstajata dva tipa gostov: tisti, ki pridejo k vam “na obisk” in tisti, ki potrebujejo le prostor za prenočitev. Čeprav lahko velikokrat mešamo oboje, je izredno pomembno, da se gost pri vas počuti dobrodošlo, da se lahko sprosti in da bo lahko užival v rabi vašega doma oz. nastanitve.

Osebno poznam kar nekaj sobodajalcev, ki so gostitelji v pravem pomenu: gostom ne oddajo zgolj nastanitev za čas njihovih počitnic ampak omogočijo gostom nepozabno bivanje oz. doživetje:

Ocena gosta Airbnb superhost-u iz Prekmurja, ki gostom omogoča nepozabno bivanje v njegovi 170 let stari hiši.

Kako biti odličen gostitelj: 11 namigov

V nadaljevanju vam podajam nekaj namigov, kako narediti preskok iz povprečnega gostitelja v odličnega gostitelja:

  • Iskrena dobrodošlica: Izraz na obrazu, besede, ki jih izrečete in ton na vhodnih vratih pošljejo gostu sporočilo o tem, kako resnično so dobrodošli. Zato se iskreno nasmejte, ko jih prijazno pozdravite.
  • Topel objem ali stisk roke: Goste pozdravite s toplim objemom, če vam je seveda vsem tako prijetno, drugače jim stisnite roko. Topel in prijeten objem je dobra podlaga za grajenje odnosa, s tem pa dajte vedeti, da ste gostu dosegljivi in odprti za pogove in druženje.
  • Ponudite prigrizek oz. dobrodošlico:  Ob prihodu naj gosta vedno pričaka nekaj malega za prigriznit pa naj si bodo to kolači, ki ste jih spekli sami ali domači piškoti, ki ste jih kupili v bližnji trgovini. Ne pozabite tudi na pijačo: sok ali voda ter za odrasle tudi steklenica slovenskega vina.
  • Vzemite si čas: Vzemite si 5 min časa in gostom razkažite nastanitev ter jim razložite, kje najdejo osnovne stvari, pokažite jim svoje sobe nato jih pustite, da se ustalijo. Izrecite najpomembnejši stavek: “Počutite se kot doma.” Zdi se, da je to čarobna fraza, ki ljudi sprosti in prepriča, da so res dobrodošli.
  • Brisače, milo, voda, postelja, kopalnica: To so osnovne potrebe vsakega gosta. Večina gostov bo spakirala svoje zobne paste in druge toaletne potrebščine, saj ne vedo zagotovo, če bo te izdelke oskrbel njihov gostitelj. Če si boste še dodatno prizadevali, da kopalnico založite s šamponom, balzamom, palčkami za ušesa, bombažnimi blazinicami, damskimi vložki, čistilnimi robčki za obraz, glavnikom…, bo njihovo bivanje še bolj udobno in verjemite, priboljške bodo zagotovo omenili tudi ko vam bodo pustili oceno na portalih.
  • Povežite se: V času bivanja in v kolikor vam čas in nčin dela dopušča, poskusite navezati stik z gostom ter mu omogočite vpogled v vaše življenje: predstavite jim vaš način življenja, predstavite jim vaše hobije, pogovarjajte se, predlagajte jim kraje za izlete, dobre restavracije…
  • Poslušajte: Poskrbite, da poslušate več kot govorite. Če želite biti dober gostitelj in dovolite, da se gostje počutijo povsem slišane, sledite stari pregovor:  “Imamo dve ušesi in ena usta”… in poskusite, da poslušate dvakrat toliko, kot govorite.
  • Welcome guide book: Vseh informacij gostu ne boste mogli ponuditi, kaj početi v vašem kraju, kje dobro jesti…  zato je izredno priročno, če gostom pripravite vaš personaliziran “guide book” pri tem pa ne pozabite na “house manual” oz. hišni priročnik, kjer je razloženo, kako se uporabljajo določene naprave v vašem domu, kakšna so hišna pravila…
                 
  • Dodatki: Zagotovite dodatne blazine in odje. Gost naj izbere toliko kot sam potrebuje za udoben spanec. Ne pozabite na napis z wi-fi dostopom.
  • Rože: Nikoli ne boste zgrešili z rožami. Sveže postavljeno cvetje v dnevni sobi ali kuhinji, širi sporočilo, da resnično častite svojega gosta in njegovo mesto v vašem domu.
  • Alergije: To je lahko za nekatere goste resnična težava, zato – če imate na posestvu kjer oddajate nastanitev tudi hišne ljubljenčke – obvestite svoje goste PRED PRIHODOM (obvezno tudi izpostavljeno v oglasu).  Sobe naj bodo pred prihodom prezračene, umaknite talne preproge ter poskrbite za antialergijsko posteljnino.