Odgovori na vprašanja glede promocijske takse

 

V nadaljevanju vam podajamo odgovore na vprašanja, s sestanka Skupnost občin Slovenije z Ministrstvom za finance z dne 19. 12. 2018.

1. NOČITEV IZ 31.12. na 1.1.

Za nočitve iz 31.12.2018 na 1.1.2019, z datumom prijave 31.12.2018 se za izračun turistične takse se upoštevajo pravila, ki veljajo na dan 31.12.2018. Torej višina turistične takse in oprostitve določene z občinskim odlokom, ki velja 31.12.2018 in ne obračunava se promocijske takse, ki skladno z ZSRT-1 prične obračunavati 1.1.2019.

Če je ura prihoda 1.1.2019 po polnoči, se nočitev obračuna po novem s pripadajočo turistično in promocijsko takso.

Postopek pobiranja in odvajanja promocijske takse se začne izvajati za storitve prenočevanja opravljene 1. januarja 2019. Plačila zavezancev za plačila turistične takse pred 1.1.2019 se nakažejo na obstoječi vplačilni podračun JFP za nakazilo turistične takse.

2. ZAOKROŽEVANJE DECIMALK

MGRT je že pripravilo odgovore na Najpogostejša vprašanja glede ZSRT-1 – MGRT1:

Višina takse se lahko zaokroži na dve decimalni števili, tako da se dobljeni znesek zaokroži navzgor ali navzdol na najbližji cent, saj je najmanjša zahteva, ki jo je treba izpolniti, da se zneski zaokrožijona dve decimalni mesti – ker evro kot valuta vključuje osnovno enoto mere (1 evro) in njeno podenoto (cent); najmanjša mera natančnosti je tako zaokrožitev zneskov na dve decimalni mesti.

Pri zaokroževanju se denarni zneski v evrih zaokrožajo navzgor ali navzdol na najbližji cent. Npr. če je rezultat preračunavanja znesek, ki je točno na sredini, se zaokroži navzgor oziroma:

  • če je število tretjega decimalnega mesta manjše od pet, se znesek v evrih zaokroži navzdol (npr. 12,123 EUR postane 12,12 EUR),
  • če je število tretjega decimalnega mesta pet ali več, se znesek v evrih zaokroži navzgor (npr. 12,246 EUR postane 12,25 EUR). Primer: Na podlagi pojasnila Ministrstva za finance št. dopisa (MF št. dopisa 410-114/2018-12 in Pojasnila MGRT prilagamo izračun turistične in promocijske takse zaokrožen na dve decimalni mesti za eno nočitev, ki bo s 1.1.2019 veljal v občinah s turistično takso v višini 2,5 eura:
3. RAČUN TURISTOM: ločeni postavki (promocijska in turistična)

Priporoča se, da zavezanci gostom na računu izkažejo ločene postavke in sicer:
Turistična taksa – znesek
Promocijska taksa – znesek
Seštevek obeh taks – seštevek

Kljub temu, da na računu priporočajo uporabo dveh ločenih postavk (eno za turistično in drugo za promocijsko takso), lahko obe taksi navedete v eni postavki ter besedo »promocijska« skrajšate.

Primer ene postavke na računu:

Turistična in prom. taksa / Tourist & prom. tax  ……………  2,50 EUR

4. NAKAZILO ZAVEZANCA OBČINI

Pojasnila MF, št. 410-114/2018/1 z dne 25. 4. 2018 3: Priporočamo, da zavezanci turistično takso in promocijsko takso nakazujejo v skupnem znesku, saj bo razporejanje promocijske takse po pooblastilu občine izvajala UJP.

5. OBRAČUN/OBVESTILO OBČINE ZAVEZANCU – dve ločeni postavki (promocijska in turistična)

Priporoča se, da občine po obračunu turistične takse posamezne zavezance obvestijo o obračunani turistični in promocijski taksi z ločenimi postavkami. Obračun pa je hkrati podlaga za vzpostavitev terjatve do zavezanca za plačilo turistične in promocijske takse. Obvestilo o obračunu lahko občina zavezancu pošlje po elektronski pošti.

CADIS bo ponudnikom nastanitvenih obratov v »svojih« občinah na obračunu poleg turistične takse posebej prikazal še promocijsko takso. (POJASNILO CADIS V CELOTI4)

6. EVIDENCA TURISTIČNE TAKSE – ZAVEZANCI

Zavezanci naj v evidenci turistične takse vodijo ločeni postavki: pobrano turistično in pobrano promocijsko takso, ne glede na dejstvo, da ZSRT-1, 20. člen: (evidentiranje plačila turistične takse)5 tega ne zahteva. Tako bodo namreč morebitna usklajevanja in nadzor potekali hitreje, kar je v interesu tako zavezancev kot občine.

7. EVIDENCA IN NADZOR TURISTIČNE TAKSE – OBČINE

Promocijsko takso (terjatev do zavezancev in obveznost do STO) mora občina voditi v ločenih evidencah. Promocijska taksa se v proračunu občine ne prikazuje kot prihodek. Občine so nadzornice in vodijo izterjave tako turistične kot promocijske takse.

Nadzornik za vodenje terjatev/obveznosti iz naslova turistične in promocijske takse je občina, ki mora pri tem upoštevati Navodilo nadzornikom za evidentiranje terjatev javnofinančnih prihodkov, terjatve javnofinančnih prihodkov, posredovanih v davčno izvršbo in odpis terjatev javnofinančnih prihodkov. Navodilo nadzornikom6 je objavljeno na spletni strani MF. K temu navodilu je Ministrstvo za finance občinam z dopisom, št. 410-4/2014/7 z dne 2. 7. 2014, poslalo še podrobnejša pojasnila za vodenje analitičnih evidenc terjatev/obveznosti iz naslova javnofinančnih prihodkov, za katere je nadzornik občina.

V skladu s tem navodilom in pojasnili priporočamo, da občine terjatve/obveznosti iz naslova turistične in promocijske takse analitično vodijo z neračunovodskim programom, občinskemu proračunu (in STO) pa posredujejo samo sintetično evidenco terjatev/obveznosti (zbirno po vrstah dajatve), Analitično vodenje terjatev/obveznosti z neračunovodskim programom priporočamo zato, da se terjatve občine ne povečujejo na račun neplačane promocijske takse.

8. IZTERJAVA

Če ob nastanku taksne obveznosti turistična ali promocijska taksa ni plačana, občina izroči ali pošlje plačilni nalog in izvaja postopek v skladu z 24. členom ZSRT-1. Prisilno izterjavo za obe taksni obveznosti izvaja pristojni davčni organ (25. člen ZSRT-1). Navodila nadzornikom so objavljena na spletni strani MF. Pojasnilo FURS glede obresti7 je objavljeno na spletni strani SOS.

9. PLAČILA PO FEBRUARJU ZA 2018 (IZTERJAVE) – POTREBA PO STARIH IN NOVIH RAČUNIH, DO KDAJ DVA RAČUNA?

Vplačilni podračuni, na katere zavezanci nakazujejo turistično takso do 31.12.2018 ostajajo odprti tudi v prihodnje. UJP bo nanje turistično takso nakazoval iz novih prehodnih računov. Občine morajo biti pozorne, da v postopkih izterjave za neplačano turistično takso do 31.12.2018 navedejo vplačilni podračun (in ne novi prehodni podračun), sicer bodo zavezanci nakazovali na prehodni podračun, na katerem pa bo UJP razdelil vsak znesek v razmerju med turistično in promocijsko takso.

10. PLAČILA NA STARI RAČUN OD FEBRUARJA 2019– KAKŠEN POSTOPEK IZVEDE OBČINA, PRENAKAŽE NA PREHODNEGA, KAKO?

V kolikor zavezanec ne bo obveščen o novem prehodnem računu, na katerega bo prvo nakazilo pobrane promocijske in turistične takse za mesec januar izvedel februarja 2019, se lahko zgodi, da znesek nakaže na »stari« račun občine. Vračanje preveč ali napačno plačanih obveznih dajatev ureja 8. člen Pravilnika o plačevanju in razporejanju obveznih dajatev in drugih javno finančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 21/18 8 in 56/18 9). Občina mora z internim nalogom sredstva v celoti prerazporediti na prehodni račun.

Vir: SOS
____________