Trendi v turizmu za leto 2019 – ali kaj pričakujejo naši gostje?

Število turistov na svetovni in evropski ter slovenski ravni vsako leto raste. Tudi za leto 2019 nam napovedujejo nekaj  % rast števila gostov. V letu 2018 je v Slovenijo prišlo 5,64 milijonov gostov, ki so ustvarili 15,23 milijone nočitev ter 2,7 milijarde € prometa.

Na začetku leta 2019 je prav, da pogledamo kakšne napovedi in trende lahko turistični delavci pričakujejo v letu 2019.

Portal Trekk blog napoveduje sledeče turistične trende in pričakovanja gostov v letu 2019.

Rezervacije v zadnji minuti (last minute) se povečujejo

V turistični raziskavi 2018 (TrekkSoft Data) je 39% udeležencev odgovorilo, da je bila rezervacija v zadnjem trenutku pogost trend za njihovo poslovanje. Podatki o rezervacijiah TrekkSoft kažejo, da se rezervacije za izlete in aktivnosti, ki trajajo 1 do 3 ure, običajno rezervirajo v destinaciji ali tik pred prihodom. Rezervacije se običajno opravijo 13 dni vnaprej. Na mobilnem telefonu se rezervacija skrajša na 5 dni vnaprej..

Ta trend bo turistom in izvajalcem dejavnosti otežil načrtovanje virov in osebja. Največ pa bo odvisno od vremena. Intenzivno trženje, lokalna partnerstva in razpoložljivost osebja bodo ključni elementi za obvladovanje rezervacij v zadnjem trenutku.

(Novi) Potniki obiskujejo nove destinacije

Iz ankete o turizmu leta 2018 je 22% udeležencev opazilo opazno povečanje obiskovalcev iz nove destinacije. Ni presenetljivo, da je so to turisti iz Kitajske, za katero se je izkazalo, da porabijo več, ko potujejo. Druge destinacije so bili turisti iz ZDA, Latinske Amerike in Španije.

Gostje želijo vedno novih izkušenj in doživetja

Organizatorji potovanj prejemajo zahteve po potovanjih, ki bodo turistom zagotovile nove  edinstvene izkušnje potnikov. Želijo narediti nekaj, kar še niso nikoli v življenju. To postaja vse pogostejše med milenijci, ki želijo raziskati svet in deliti svoje zgodbe z drugimi.(preko socialnih omrežij)

Povpraševanje po ekoloških in izobraževalnih ogledih in izletih je v vzponu

Ekološke ture so najbolj priljubljene ture, ki jih ponujajo številni organizatorji potovanj in dejavnosti, ki so se odzvali na turistično raziskavo 2018. To so ponavadi redke izkušnje, ki izobražujejo in delijo notranje informacije o območju in kako jih zaščititi za prihodnost. Izleti, ki uporabljajo prihodke za financiranje ekoloških projektov, kot sta obnova gozdnih ali živalskih habitatov so zelo iskani.

Preskočite dolge čakalne vrste na destinaciji (skip-the-line tours) in rezervirajte v naprej

Poročilo o potovalnih trendih TripAdvisor 2018 je pokazalo, da sta bila dva od treh najbolj priljubljenih produktov v letu 2017 in štiri od desetih najhitreje rastočih izkušenj v letu 2017 preskakovanje linij-čakalnih vrts. TripAdvisor navaja več kot 1.200 vstopnic na svetovni ravni, pri čemer je na voljo na nekaterih najbolj priljubljenih spletnih mestih na svetu, vključno z Eifflovim stolpom, Sagrada Familia in London Eye. Letalske ture Skip-line so bile tudi druga najhitreje rastoča kategorija za ameriške potnike po bruto vrednosti rezervacije v letu 2017.

Potniki iščejo in uživajo lokalne izkušnje – doživetja in kulinariko

Potniki se odločijo, da bodo ob obisku destinacije bolj poglobljeni in vključeni v lokalno kulturo. Želijo delati, kar počnejo domačini in jedo tam, kjer domačini jedo. Izkušnje Airbnb ponujajo rešitev, kjer lahko popotniki rezervirajo lokalne izkušnje na domači destinaciji ( kjer bivajo). Na njihovem portalu že ponujajo kuharski tečaj z kuhanjem različnih testenin z omakami ter podobna doživetja.

Gostje ponovno odkrivajo lokalno zgodovino in kulturo

Pešpoti so še vedno ena izmed vodilnih izkušenj za vsakogar, ki obišče novo lokacijo. So odlična priložnost, da se znajdete in začutite lokaciji in spoznate druge sopotnike in dobite vse odgovore na vprašanja s strani lokalnega vodnika ali domačina.

Želja po vedno novih avanturah in pustolovščinah

Adrenalinske aktivnosti postajajo vedno bolj iskane pri turistih mlajših generacij ( Y in Z). To sta generaciji, ki želita preizkusiti (in preseči) svoje meje. se še naprej povečujejo z dvema novima generacijama, ki si želita spodbuditi svoje meje. Pustolovske destinacije, kot so Area 47 (zabaviščno-ardenalinski park) v Avstriji, Queenstown Nova Zelandija in Interlaken v Švici, so rezervirane za različne atraktivne turistične ponudbe in nove avanture.

Portal Ketter napoveduje sledeče turistične trende v letu 2019:

Turizem in njegova ponudba se stalno spreminjata. Stalne spremembe vedenja in želja in pričakovanj turistov ter izvorni trgi in tehnologija vsakodnevno preoblikujejo potovalno in turistično industrijo. Vendar pa raziskave in analize teh sprememb kažejo na pet ključnih potovalnih in turističnih trendov, ki bodo postali vse bolj očitni leta 2019.

Poglobljene izkušnje – Ob obisku nove destinacije si turisti želijo poglobljene izkušnje in doživetja. Te turistične izkušnje vključujejo potovanja z namenom (socialni turizem, turizem v korist revnih, duhovni turizem in turizem, namenjen osebni rasti), pustolovski turizem (pohodniški turizem, izleti 4×4 in odpravljanje izven utrjenih poti) ali turizem s posebnimi interesi ( kulinarični izleti, športni turizem in potovanja na posebne dogodke, kot so glasbeni festivali).​

Lokalnost in krajevna avtentičnost – Ker se naš svet segreva, ravno in poln, postajamo vse bolj zainteresirani za avtentičnost in lokalne izkušnje. Turisti, ki so potovali po svetu, zdaj iščejo edinstveno, osebno in lokalno izkušnjo, bivanje v lokalnem stanovanju, obisk restavracij, potujejo po neznanih in nekomercialnih poteh,nakupovanje na avtentičnih trgih in poskus, da nekaj dni živi kot lokalni prebivalci.

Uporaba aplikacij ki nas »vodijo« po določeni lokaciji – Digitalno potovanje je vse okrog nas in težko si je predstavljati naša potovanja brez pametnega telefona in interneta. Z naraščanjem uporabe potovalnih aplikacij in znižanjem stroškov gostovanja podatkov se turist lahko osredotoča na pametna orodja, ki omogočajo spontano in brezhibno izkušnjo destinacije (kar je ključnega pomena za generacijo Y in Z). To vključuje aplikacije, ki temeljijo na lokaciji in omogočajo takojšen dostop do izkušenj, zanimivosti, skritih draguljev, restavracij in drugih turističnih storitev, zaradi česar je destinacija dostopnejša bolj kot kdajkoli prej.

Turizem 365 ( celo leto) – Znižanje stroškov letalskih prevozov in nastanitev (predvsem zaradi AirBnB in drugih platform za ekonomijo delitve) omogoča današnjim turistom, da imajo več (krajših) potovanj med letom. To vodi do trendov mikro izletov in urbanega oddiha ter obiskovanja destinacij v času izven sezone, kar nam omogoča, da se izognemo prekomernemu turizmu in doživimo vrhunske destinacije brez množice obiskovalcev.

Cvetoča Azija in njeni prebivalci, ki vedno več potujejo – V letu 2019 bo več kot 200 milijonov turistov iz Kitajske potovalo po svetu. Čeprav se letalske linije iz Kitajske počasi razvijajo, v primerjavi z drugimi izvornimi trgi, kot je Indija, v absolutnem številu to vsako leto pomeni še dodatnih 40 milijonov turistov. Na strani ponudbe od leta 2005 Azija presega rast svetovnih regij v mednarodnih prihodih, destinacije, kot so Vietnam, Japonska, Koreja in Tajska, pa so zabeležile večletno dvomestno rast. Ko se bo ta razcvet nadaljeval, bomo videli več svetovnih turističnih podjetij, ki se bodo obračala na vzhod in vlagala v trženje, razvoj izdelkov in v nove nepremičnine. 

Naj bo ta članek poziv vsem turističnim delavcem in vodjem, da bodo skupaj s svojimi sodelavci proučili trende v letu 2019 in svojo turistično ponudbo preoblikovali in osvežili v skladu z novimi trendi.

mag. Mirjana Ivanuša-Bezjak

vir: revija Destinacija – št. 24, februar 2019 (www.destinacija.net)